Pages

Tuesday, February 20, 2018

Hari ini entah mengapa...tiba-tiba aku rajin mengemas dan menyelongkar...aku bukak almari berlaci nak cari alas untuk buat lapik atas rak kasut, tetiba terjumpa 3 helai baju kurung kedah arwah mak...kalau aku pakai alangkah bagus, boleh ke aku pakai? dan muat ke? Bisik hati kecilku...
Selepas selesai, aku masuk dalam rumah dan menyelongkar pula meja berlaci lalu terjumpa diary lama ku...selak punya selak kosong tak de ape-ape...tiba-tiba diruangan bertanda...tarikh 23 (Rabu) Julai 2003 ada tulisan ku berbunyi...
"Ibu tersayang telah pergi buat selama-lamanya...Alfatihah...
Lalu aku tak tahan terus air mata ku menitis...

Ya Rabb …
Ampunilah segala dosa ibu dan ayah ku yg telah tiada
Tempatkanlah di tempat yg sebaik-baiknya
Kasihanilah mereka dengan kasih dan sayang-Mu
Jangan biarkan raganya tersiksa di panasnya api neraka

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...